среда, 11 апреля 2012 г.

Happy new look

Happy new look

Allereerst de beste wensen, dat 2018 maar een heel inspirerend jaar mag zijn voor een ieder van jullie! Nu we de gezellige dagen weer achter ons hebben gelaten, de laatste rondslingerende kerst prulletjes weer hebben opgeborgen en de hectiek weer voorbij is, snakken we vaak allemaal weer naar rust in huis. Zelf snak ik het meeste naar een andere look. Ieder jaar kijk ik stiekem in december al uit naar januari. Het begin van een nieuw jaar betekent ook een nieuwe look voor mij. Doordat alles toch al is verplaatst is door alle kerstrommel, krijg ik vaak weer nieuwe ideeën en zin in verandering!




Door het omgooien van de hele woonkamer en door de komst van onze nieuwe bank, heeft de oude mint kleurige deur een andere plek gekregen in huis. Erg verfrissend ook nadat hij een jaar lang op precies dezelfde plek heeft gestaan (wat sowieso al best een kunst is voor mij). Zo ontstond er opeens een kale, lege nog al wat saaie muur achter de eettafel. De plek achter de eettafel vind ik een belangrijke plek, het is de meest centrale plek van de woonkamer en wanneer je hier binnen loopt valt je oog er meteen op. Tijd dus voor wat nieuws en opvallends!



Logisch dat ik meteen aan een IXXI denk. Er zijn zo veel soorten, kleuren en maten en het geeft meteen zo'n tof sfeertje! Er zou vast wel een IXXI zijn die hier perfect zou passen. Dat bleek toch nog lastiger dan verwacht, zal ik gaan voor zo'n populaire fashion foto of zal ik weer terug gaan naar stoere typografie? Ik kwam er niet helemaal uit, ook misschien omdat ik het stiekem veel leuker vind iets buiten de trends te kiezen. Op Pinterest zocht ik wat pastelplaatjes voor inspiratie, toen mijn oog al snel viel op een prachtige foto. Een foto van een oude roze deur met afgebladerde verf. Het is jullie vast niet ontgaan dat ik een zwak heb voor oude deuren... helemaal in combinatie met mijn old time favorite colour pink!





Ik wist het zeker.. gevalletje van liefde op het eerste gezicht! Deze perfecte foto, moest en zou aan mijn wand komen. Maar voordat ik dat echt kon realiseren, wilde ik eerst achterhalen wie de fotograaf was van dit idyllische plaatje. Ik werd van de ene website naar de andere website gestuurd, totdat ik na een lange zoektocht terecht kwam op een Instagram account met allerlei mooie, rustgevende pastelkleurige plaatjes zowel van interieur-details als vakantie-kiekjes. En ja hoor, dit was het account van de maker van de foto (@treecropslane)


De stoute schoenen aangetrokken en voorzichtig een berichtje gestuurd, met natuurlijk eerst de complimenten voor haar prachtige foto's en of ze het misschien oké vond dat ik haar foto zou gebruiken voor een ixxi. In spanning wachtte ik af, met het idee dat ze of niet terug zou reageren of dat ze een mailtje zou sturen dat dit absoluut niet mogelijk was. Tot mijn verbazing kreeg ik al gauw antwoord terug. Ze was helemaal enthousiast en stelde meteen voor de foto, die ze overigens met haar Iphone had gemaakt tijdens een vakantie in zuid Italië, naar mij te mailen. Wauw, twee blij mensen. Wat kan Instagram soms toch fijn zijn!



Met de foto ging ik aan de slag op de site van IXXI, ik liet 'm helemaal als origineel en knipte alleen een stukje van de onderkant af. In overleg met vriendlief koos ik voor 120x100cm, zelf wilde ik 'm stiekem nog een slagje groter maar ik was al blij dat hij de IXXI goedkeurde en zelf ook enthousiast was. Nog even spannend trouwens, want de foto was natuurlijk met een Iphone gemaakt. Toch ging ik akkoord met het feit dat de foto niet van perfecte kwaliteit was. Twee dagen later (wauw kan het nog sneller, wat een service) ontving ik mijn IXXI, al tijdens het in elkaar zetten zag ik dat de kwaliteit helemaal prima was. Doordat je de foto van een afstandje bekijkt, zie je helemaal niet dat hij wat korrelig is.


Super blij met mijn unieke IXXI en het idee dat ik ook weet van wie de foto is maakt het toch extra bijzonder en minder illegaal :). Ik word er zelfs zo blij van dat wij nu al aan het denken zijn aan een komende vakantie in Italië. Op zulke mooie plekken wil ik maar al te graag eens komen in het echt!


Maak ook je eigen wanddecoratie! Ga aan de slag met jouw favoriete foto’s of kies uit IXXI's collectie en creëer jouw persoonlijke wanddecoratie. Geef jouw interieur gemakkelijk en snel een frisse look door af te wisselen van vorm en beeld! Laat je creativiteit gaan in de ontwerp module en bewerk je IXXI naar wens! Ik ben benieuwd wat jullie zouden maken!
















































Original article and pictures take www.missjettle.nl site

Комментариев нет:

Отправить комментарий