четверг, 15 марта 2012 г.

HALVSPONTANT

HALVSPONTANT
Det blir mycket kök nu, roligt att visa något nytt.
Dock har jag inte lagt mycket energi på att ställa ordning allt inför bilderna. Jag har inte mycket tid över på dagarna så jag tar fram kameran, ställer in ett högt ISO, låg bländare och slutartiden så pass att jag klara mig utan för mycket skaknings oskärpa. Dessa bilder tar jag endast för bloggen och Instagram så jag kommer undan med sämre kvalité dock fungerar det inte för print eller högupplöst. Så man kan säga att det är halvspontana bilder, vet att jag har plockat undan saker som låg på bänken.

Ny grön växt på köpmansdisken köpt hos Två Stolar i Gnosjö, vet dock inte namnet på den.

Ny kopp i grönt köpte jag i Göteborg i helgen.
Färgen som jag har målat väggarna heter Pacific Pine och kommer från Nordsjö.

Härligt att vi äntligen har fått vinter och lagom kyla, hoppas det håller sig över helgen.


Kram

Har ställt min Morticia stol mitt emellan två rum, ett rum som både är kök och passage.

Stol,pall,lampfot och skärm är loppade saker.

Det blåser och snön yr utanför fönstret.

Lampan har stått i svärföräldrarnas stuga och sedan en stund på vår vind pga. av att den inte fungerar.

Mycket grönt vill man ha in i hemmet nu.

Ett riktigt bra tag har jag tänkt på att måla om på undervåningen

Vilken söndag det blev, krispigt, kallt och man njöt av solens strålar.

Häninga monstera, speciellt den i hörnan. Försöka få liv i den.


Nu är julen ut dansad och pepparkakorna upp äta.


Trettondagen och vi väntar på att solen ska komma fram genom allt det gråa.

Läckra bomullskvistar hittade på på Två Stolar.

Några dagar in på det nya året och har hunnit med 2 arbetsdagar och 2 lediga.

Dukningen gick i vitt.

Fördrink Frozen Margerita.

Nu hoppas vi på ett fint 2018.

Väntar på att gästerna ska komma.

God Fortsättning

Original article and pictures take vintage-house.blogspot.com site

Комментариев нет:

Отправить комментарий